Informasjon om våre nettkurs og nettstudier på språkene: dansk, svensk, engelsk, spansk, portugisisk og fransk.

SpråkCampus NooA er bygget på den flerspråklige læringsplatformen Moodle og kan levere kurs på mange språk. Vi har lærere, studenter og brukere i mange land. Vi har også samarbeidspartnere og kursleverandører i flere land og kan hjelpe bedrifter og organisasjoner med å nå ut med nettkurs til et internasjonalt marked.

Vi satser primært på det skandinaviske markedet og ønsker flere kurs på norsk, svensk, dansk  og engelsk.

Nedenfor kan du lese informasjon om nettbasert utdanning som vi publiserere på andre språk enn norsk.

Ja takk, send meg informasjon om NooAs kurs

 

Internasjonale partnere

Astrid de Mora

Astrid de Mora

Astrid de Mora er administrativ leder på Nettskolen NooA. Hun  er også veileder og kontaktperson i Studentlappen, Privatisten og Pedagogen.

Hun har ansvar for samarbeid med og oppfølging av NooAs studenter, lærere, kursutviklere og samarbeidspartnere.

Det er få i Norge som har mer allsidig erfaring med nettbasert utdanning enn Astrid. Hun har jobbet med nettstudier på heltid siden 2000 hos NKI Nettstudier, eCademy, Norges Yrkesakademi og Fagskolen Kristania. Hun har fullført mer enn et dusin kurs som nettstudent, undervist mer enn 6500 nettstudenter i studieteknikk, vært lærerveileder for flere hundre nettlærere, og hun har vært rektor. I tillegg har hun som sertifisert Moodle Course designer utviklet mange nettkurs.

«Jeg tok utdannelse etter at jeg ble voksen. Med full jobb og familieforpliktelser var det naturlig å velge nettstudier på grunn av fleksibiliteten det ga – jeg kunne jobbe med studiene når og hvor det passet best for meg. Jeg fikk god hjelp og støtte fra mine nettlærere, slik du også vil få av våre lærere på Nettskolen NooA.

Mine beste tips til deg som er nettstudent:

  • Sett av så faste tider til studiene som mulig!
  • Planlegg studiene godt – ta utgangspunkt i når du skal ta eksamen (eller selv ønsker å være ferdig med kurset/kursene dine) og planlegg ut fra det. Da har du en overordnet plan. Deretter er det smart å lage ukeplaner der du setter av tid til alt du skal gjøre, jobb, familie, fritid OG studier. Kanskje er det noe du må forsake (TV-titting?) for å fullføre?
  • Noen ganger kan det kjennes tungt å jobbe med studiet, da er det lurt å tenke litt på hvorfor du meldte deg på? Hva er målet ditt? Hvordan når du det? Forsøk å holde på motivasjonen – kanskje med en liten belønning til deg selv når du har fullført en studieenhet?
  • Bruk forum i kursene dine aktivt – ingen spørsmål er for «dumme» – som regel er det flere som lurer på det samme…
  • Be om hjelp fra din nettlærer eller oss i administrasjonen!

Mine beste tips til deg som er nettlærer:

  • Husk at studentene ønsker raske, gode og personlige tilbakemeldinger og veiledninger på sine oppgavebesvarelser.
  • Presenter deg selv i profilen på læringsplattformen. Skriv gjerne også litt om dine arbeidsrutiner og hvordan studentene kan kontakte deg.

Lykke til med nettstudiene!»

Astrid de Mora
Morten Flate Paulsen - Rektor Campus NooA

Morten Flate Paulsen is CEO of NooA, professor of online education, Acting Secretary General for ICDE – the International Council of Distance and Online Education and former President of EDEN – the European Distance and E-Learning Network, Norway.

My four favourite online education words are flexibility, cooperation, transparency and celebration. Four words that guide my work and are central in my Theory of Cooperative Freedom and Transparency in Online Education.

I have advocated, practiced and studied online education since I started developing the EKKO learning management system in 1986. In 2012, I established NooA – the Nordic open online Academy which has given me hands on experience in most imaginable functions of online education. Besides, I work as a part-time professor of online education at the Norwegian University of Science and Technology. In 2017 I was appointed Vice Chair of the ICDE Board of Trustees and Member of Reference Group at the ICDE Global Doctoral Consortium. In these positions, I benefit from my time as President of EDEN – the European Distance and E-Learning Network and as a member of EADL – the European Association for Distance Learning R&D committee.

For many years, I thrived as director of development at NKI Nettstudier. There, I designed the EKKO computer conferencing and LMS system for distance education and initiated the NKI Internet College in 1987. This was probably the first European online college, and I’m still proud of being a central pioneer and implementer in the period when NKI developed its unique SESAM LMS system and excelled as one of Europe’s first megaproviders of online education and Scandinavia’s largest provider of online courses.

I learned a lot from my years as a doctoral student of adult education and instructional systems at the Pennsylvania State University. My dissertation was on «Teaching Techniques for Computer-mediated Communication» and my research included a survey of 150 online teachers in 30 countries. There, I established The Distance Education Online Symposium (DEOS) in 1990, when working as a graduate assistant at the American Center for the Study of Distance Education. I’m still proud of being the founding editor of DEOSNEWS and the first moderator of DEOS-L – among the world’s very first international online journals and discussion forums.

I also appreciate the friends and colleagues I met, both face-to-face and in Moodle, when I worked part time for Universidade Aberta in Portugal and was appointed Adjunct Professor, at the Athabasca University, Centre for Distance Education in Canada.

I gained valuable experience as regional editor for IRRODL (The International Review of Research in Open and Distance Learning) and EURODL (The European Journal of Open, Distance and E-Learning). I also have some experience from the Editorial Board of the Asian Journal of Distance Education and seminar.net.

I have enjoyed sharing my views and experience in a number of Keynote presentations and probably more than 50 other presentations at international conferences. Looking back, I have also published more papers than I can remember and edited at least twenty major books and reports about online education. More than 100 of my publications are listed in Google Scholar.

Finally, I want to say that I have developed a strong belief in international collaboration through participation in more than a dozen international projects related to e-learning and online education.

My education

Doctor of Education at the Pennsylvania State University, Department of Adult Education and Instructional Systems.

Master of Science in Engineering at the Norwegian Institute of Technology (The University of Trondheim), Department of Electrical Engineering and Computer Science.

My part-time engagements in online education

2017 – Vice Chair at the ICDE Board of Trustees

2017  – Member of Reference Group at the ICDE Global Doctoral Consortium

2016 –  Professor II at the Department of Computer Science, Norwegian University of Science and Technology, Norway

2016 – Board member at FUN – Flexible Education Norway

2013 – 2015. Professor II at Sør-Trøndelag University College, Norway

2012 – 2013. Professor II at Gjøvik University College, Norway

2010 – 2013. President of EDEN – European Distance and E-learning Network

2009 – 2010. Professor associado at Universidade Aberta, Portugal

2004 – 2010. Member of the R&D committee of the European Association for Distance Learning.

1999 – 2005. Appointed Adjunct Professor at the Athabasca University, Centre for Distance Education, Canada

My work history in online education

2012 – CEO of Campus NooA – the Nordic open online Academy

1992 – 2012. NKI Distance Education, Program Director, Director of Development and Professor of Online Education.

1990 – 1992. Doctoral Student at Pennsylvania State University, Editor of DEOS – the Distance Education Online Symposium, and Graduate Assistant at the American Center for the Study of Distance Education.

1989 – 1990. The NKI College of Computer Science, Project Manager for the development, implementation and operation of «The NKI Electronic College».

1986 – 1989. The NKI College of Computer Science, Assistant Professor. Engaged as Project Manager for the EKKO-project, i.e. development, implementation and operation of a computer mediated conferencing system for distance education.

Morten Flate Paulsen
Morten Flate Paulsen - Rektor Campus NooA

Morten Flate Paulsen

Morten Flate Paulsen er rektor og daglig leder for Campus NooA. Han er sivilingeniør fra NTH, har en doktorgrad i voksenpedagogikk fra Penn State University og er professor i nettbasert utdanning. Han har vært engasjert som professor II ved Høgskolen i Gjøvik (2012-2013), Høgskolen i Sør-Trøndelag (2013-2016) og Institutt for informatikk og e-læring ved NTNU (2016-).

Paulsen er en av pionerene innen internasjonal nettbasert utdanning. I 1987 var han antakelig Europas første nettlærer da han ledet an i utviklingen av NKI fra brevskole til nettskole. Han arbeidet for NKI i 30 år og det meste av tiden var han utviklingsleder for NKIs nettstudier. Han har deltatt i et dusin EU-prosjekter om nettbasert utdanning, holdt mer enn 100 foredrag på nasjonale og internasjonale konferanser og publisert mer enn 100 fagartikler, rapporter og bøker om nettbasert utdanning.

Han har sittet i redaksjonsrådene for de internasjonale fagtidsskriftene IRRODL, EURODL, the Asian Journal of Distance Education og seminar.net.

Han har erfaringer med Moodle som Adjunct Professor ved Athabasca University i Canada (1999-2005) og Professor associado ved Universidade Aberta i Portugal (2009-2010).

Han har vært President i EDEN – European Distance and E-Learning Network (2010-2013) og medlem av forskningskommiteen til EADL – European Association for Distance Learning (2004-2010). Han har sittet i styret for Studiesenteret.no (2011-2015) og vært ansattrepresentant i styret for NKI Nettstudier (2007-2011).

I 2016 ble han valgt inn i styret for FUN – Fleksibel utdanning Norge og i 2017 ble han utnevnt som Vice Chair i ICDEs Board of Trustees og medlem av referansegruppen til ICDE Global Doctoral Consortium.

Les mer i Abelias intervju med Morten Flate Paulsen.

 

Short CV in English

Education

Doctor of Education at the Pennsylvania State University, Department of Adult Education and Instructional Systems.

Master of Science in Engineering at the Norwegian Institute of Technology (The University of Trondheim), Department of Electrical Engineering and Computer Science.

Part time engagements

2017 – Vice Chair at the ICDE Board of Trustees

2017  – Member of Reference Group at the ICDE Global Doctoral Consortium

2016 –  Professor II at the Department of Computer Science, Norwegian University of Science and Technology, Norway

2016 – Board member at FUN – Flexible Education Norway

2013 – 2015. Professor II at Sør-Trøndelag University College, Norway

2012 – 2013. Professor II at Gjøvik University College, Norway

2010 – 2013. President of EDEN – European Distance and E-learning Network

2009 – 2010. Professor associado at Universidade Aberta, Portugal

2004 – 2010. Member of the R&D committee of the European Association for Distance Learning.

1999 – 2005. Appointed Adjunct Professor at the Athabasca University, Centre for Distance Education, Canada

Full time positions

2012 – CEO of Campus NooA – the Nordic open online Academy

1992 – 2012. NKI Distance Education, Program Director, Director of Development and Professor of Online Education.

1990 – 1992. Doctoral Student at Pennsylvania State University, Editor of DEOS – the Distance Education Online Symposium, and Graduate Assistant at the American Center for the Study of Distance Education.

1989 – 1990. The NKI College of Computer Science, Project Manager for the development, implementation and operation of «The NKI Electronic College».

1986 – 1989. The NKI College of Computer Science, Assistant Professor. Engaged as Project Manager for the EKKO-project, i.e. development, implementation and operation of a computer mediated conferencing system for distance education.

Morten Flate Paulsen
Ebba Ossiannilsson

Ebba Ossiannilsson

Ebba Ossiannilsson er NooAs partner i Sverige. Hun har arbetat med elärande i snart 15 år på Lunds universitet med pedagogisk och strategisk utveckling av elärande, oer (öppna lärresurser) MOOC (Massive Open Online Courses), sociala medier, innovativt lärande och öppen utbildning. Hun är också fristående konsult och ofta anlitad i  olika projekt, seminarier och konferenser lokalt, regionalt, nationellt och internationellt.

E-post: Ebba.Ossiannilsson@ced.lu.se

Ebba Ossiannilsson er også hedret som EDEN Fellow

Ebba Ossiannilsson
Pedro Fernández

Pedro Fernández er NooAs partner i Spania. Han har undervist i tysk som fremmedspråk i Spania og utviklet forskjellige e-læringskurs – fra lærerkurs med samlinger til helt nettbaserte språkkurs.

E-post: pfmichels@gmail.com

Se også hans presentasjon på spansk

Pedro Fernández
Maria João Spilker

Maria João Spilker er NooAs partner i Portugal. Hun har utdannelse innen Business Management fra Tyskland, og hun har i mange år arbeidet med IKT opplæring og e-læring for tyske, portugisiske og brasilianske virksomheter.

E-post: MJSpilker@gmail.com

Se også hennes presentasjon på portugisisk

Maria João Spilker


Engleske eller nordiske nettkurs

Engelske eller nordiske nettkurs?

Kan du tenke deg å følge nordiske nettkurs på norsk, svensk, dansk og engelsk? Vi inviterer alle som forstår et skandinavisk språk til å dele og svare på vår korte spørreundersøkelsen om nordiske nettkurs. Den 27. juli fordelte 241 respondenter seg slik mellom de 7 primærspråkene: norsk 50, dansk 49, svensk 44, islandsk 72, finsk 2, færøysk 12 og […]

Tusen brukerei 20 land - NooA har blitt en internasjonal nettskole

Starptautiska tiešsaistes skola

This post is translated by Sarmīte Pilāte from the English and Norwegian post Internasjonal nettskole. Starptautiska tiešsaistes skola ar 1000 lietotājiem 20 valstīs 2015. gadā maijā mēs sasniedzām nozīmīgu pavērsienu- Campus NooAs mācību portālā reģistrēts 1000. lietotājs. Mēs veidojam starptautisku tiešsaistes skolu, kurā patlaban ir lietotāji no 20 valstīm, kuras iezīmētas ar karogiem attēlā. Šie karogi tiek parādīti […]

Sine Bundgaard - opera og valutahandel

Opera og valutahandel

Om opera, valutahandel og nettkurs Sine Bundgaard intervjuet av Morten Flate Paulsen Den danske operasolisten Sine Bundgaard ble bruker nummer 974 på Campus NooA som en av de første deltakerne på GCMS Trading diploma – vårt nye nettkurs om internasjonal valutahandel. Tidligere har hun deltatt på et tilsvarende kurs der det var fysisk oppmøte. Oppslag […]

Kristin Manger Lindner - kunst - looking at art

Looking at art through the eyes of an online student

Kristin Manger Lindner about our new online Art School course: I have just completed the course Looking at art through the Eyes of Velazquez and give it my warmest recommendations. A few weeks into the course I already had a basic understanding of Velazquez’s wonderful art as well as the time in which he lived. The 17th century is […]

Art of Velazquez - Looking at art through the work of Velazquez

Looking at art through the work of Velázquez

Online course about the art of Diego Velázquez Diego Velázquez is one of the most renowned European artists and his paintings make a fascinating subject in their own right. He is a seminal figure for the study of both Spanish history and art; as court painter to the King Philip IV he lived at the […]

The Kragerø declaration - Kragerø erklæringen

The Kragerø Open Online Education Declaration

The Kragerø Open Online Education Declaration was conceived and signed by a group of 14 Nordic experts related to the field, attending Campus NooA‘s workshop on online education at the Hasselholmen Island from May 28 to June 1, 2014. Our discussions revealed that online learning and education covers a much broader range of activities, issues […]

Skrivkurs I på svensk - skrivarskolan

Skrivarskolan

Skrivarskolan består av fem kurser som ingår i vårt samarbete med Forfatterskole.dk Skrivkurs I Skrivkurs 1 består av uppgifter som ska utveckla ditt språk och dina färdigheter i skrivande. Det är den första av fem kurser som ingår i vårt samarbete med Forfatterskole.dk Manuskript Önskar du att få publicera ditt manuskript? Eller har du fått […]

Torstein Rekkedal - kvalitet i nettstudier

Quality in online education: an interview with professor Torstein Rekkedal

This interview is also available in Norwegian. Professor Torstein Rekkedal is chairing Campus NooA’s International quality board  which is set up to support NooA in assuring, maintaining and developing the quality of NooA’s total operations. This includes information of courses and programmes, administration of courses and programmes and student services, course contents, teaching and learning […]

Birgitta Sinder Wilén

Intervju med Birgitta Sinder Wilén om kvalitet i nettstudier

NooAs skandinaviske studentkommisjon Her følger et kort intervju med Birgitta Sinder Wilén fra Sverige som er medlem i NooAs skandinaviske studentkommisjon og arbetar som webbredaktör på Uppsala universitet. Hon ansvarar för de interna nyheterna och delar av den centrala administrativa informationen på universitetets intranät. Birgitta sitter också med i personaltidningens redaktionsråd. Campus NooA har etablert […]

Lisa Strømme

Campus Lisa: Creativity in Online Education

Lisa Srømme teaches her creativity course in NooA. It is designed to help people move with ease through creative blocks such as perfectionism, procrastination, overwhelm, self-sabotage and lack of focus. Lisa Strømme is a British writer and creativity coach. She is the only Kaizen-Muse certified creativity coach and Muse Group facilitator in Scandinavia and she […]

Alastair Creelmaner

Campus Alastair: An interview about quality in online education

The interview is also available in Swedish. Alastair Creelman works with net-based learning at Linnaeus University, Kalmar in south-east Sweden with particular interest in social media and open educational resources. He is also a board member of the European Foundation for Quality in E-learning. He is also on NooA’s International quality board  which is set […]

Alastair Creelmaner

Campus Alastair: Et intervju om kvalitet i nettstudier

Kvalitet i nettstudier Alastair Creelman arbeider med nettbasert utdanning ved Linnaeus Universitetet i Sverige. Han er spesielt interessert i sosiale medier og åpne læringsressurser og han er også styremedlem i the European Foundation for Quality in E-learning. Alastair er også medlem av NooAs internasjonale kvalitetsråd  som skal støtte Campus NooA i å sikre, vedlikeholde og […]

Ebba Ossiannilsson

NooA-partner i Sverige

Ebba Ossiannilsson (http://www.ced.lu.se/profile/ebba-ossiannilsson.aspx ) är NooAs partner i Sverige. Funderar du på att erbjuda dina medarbetare på ditt företag online kurser, är jag intresserad av att samarbeta. Kanske att du redan har online kurser som kan göras  tillgängliga för än fler och kanske också även för andra målgrupper. Campus NooA  (Nordic open online Academy) är […]

VOX

Welcome Development Grants

March 1st, Campus NooA welcomed NOK 400.000  (about 50.000 Euros) in development grants from Vox – the Norwegian Agency for Lifelong Learning. In the one-year Vox project, Campus NooA will develop a number of online courses and services in collaboration with its Scandinavian content partners. March 1st was also the deadline for three Nordplus applications […]

trends in online education

Five trends in online education

By Morten Flate Paulsen In Reflections after 25 years with online teaching I wrote about some of the long time trends in online education. In such a long perspective, the following five developments are promising, but immature. One important challenge is how learning providers could develop sustainable business models to maintain these services as an […]

Advisory Board Mandate

Advisory Board Mandate

Advisory Board Mandate Which words would you like to highlite in this preliminary version of: Campus NooA’s Advisory Board Mandate? NooA’s mission is to provide quality online education that creates sustainable value, public awareness and footprints to follow. The International Advisory Board should therefore consist of members that have special qualifications to pursue the mission […]

Online education books

Reflections after 25 years with online teaching

During the fall of 1987, I developed and taught my first online course for NKI Nettstudier. As far as I know, it was the very first online distance education course in Europe. To celebrate the 25th aniversary, we have now scanned and uploaded the first English report Torstein Rekkedal and I wrote about our pioneering […]

Holiday card - seasons greetings

Seasons greetings 2012

Seasons greetings to colleagues and friends as we prepare for the holidays 🙂 Dear Colleagues and Friends, We wish you a Happy Holiday and a Fruitful New Year Thank you for all help and support in our first, exciting year when we succeded in establishing: Campus NooA The international Learning Mall for Online Courses Campus.nooa.info […]

Rådgivende organ - advisory board

Advisory Board

The international advisory board consists of experts representing education, environmental issues, art, litterature, public awareness, social awareness, technology and social media. Mandate for the Advisory Board NooA’s mission is to provide quality online education that creates sustainable value, public awareness and footprints to follow. The International Advisory Board should therefore consist of members that have […]

My Favourite Campus - NooA nyhedsbrev

NooA Nyhedsbrev på dansk, Desember 2012

NooA Nyhedsbrev I dette nummer av NooA Nyhedsbrev Leder: NooAs aktiviteter i Danmark FLUID – Foreningen for Fleksibel Uddannelse i Danmark Forfatterskole.dk introducerer skrivekurser på norsk og engelsk Første danskere i gang med netlærercertifikat fra NooA Moodle i Danmark Open Educational Resources (OER) i Danmark The Mall Leder: NooAs aktiviteter i Danmark I dette første […]

Favourite Campus - NooA News

NooA News, December 2012

In this issue Editorial: NooA’s online education activities in Denmark FLUID – Foreningen for Fleksibel Uddannelse i Danmark Forfatterskole.dk introduces writing courses in English and Norwegian The first Dane enrolled in Certificate in Online Teaching Moodle in Denmark Open Educational Resources (OER) in Denmark The Mall Editorial: NooA’s online education activities in Denmark In this […]

Pedro Fernández

Partner en español: Pedro Fernández

Mail: pfmichels@gmail.com LinkedIn Después de más de 20 años de experiencia en la enseñanza del alemán como lengua extranjera a estudiantes españoles y catalanes en el área de Barcelona, empecé a desarrollar un fuerte interés en las posibilidades de Internet en el contexto de la enseñanza y el aprendizaje, especialmente motivado por las posibilidades de […]

Fransk

La mission de NooA

La mission de NooA est de fournir une éducation de qualité qui crée des valeurs durables, capture l’intérêt public et laisse des traces à suivre. Le but de NooA  est de devenir un Centre d’Apprentissage international pour des cours en ligne. Cela veut dire que nous travaillons au développement d’une communauté d’apprentissage multilinguistique qui : […]

Mission, aims and values

Mission, aims and values

NooA’s mission is to provide quality online education that creates sustainable value, public awareness and footprints to follow. NooA’s aim is to become an international Learning Mall for Online Courses. This means that it works to develop a multilingual learning community which: is an attractive partner for individuals and businesses that develop, translate and sell […]

NooA klosser

About NooA

NooA was named during a pit stop at an Up State New York antique shop. There, among artifacts, antiquities, junk and childhood treasures, suddenly appeared some wooden alphabet blocks that load and clear spelled out the colorful word NooA. Showing the blocks to people from various countries, I realized that they could easily pronounce and […]

Morten Flate Paulsen

NooA – the Nordic open online Academy

NooA was named during a pit stop at an Up State New York antique shop. There, among artifacts, antiquities, junk and childhood treasures, suddenly appeared some wooden alphabet blocks that load and clear spelled out the colorful word NooA. Showing the blocks to people from various countries, I realized that they could easily pronounce and […]

Maria João Spilker

Português partner: Maria João Spilker

Mail: MJSpilker@gmail.com LinkedIn A minha carreira profissional começou na década de 90 a quando do término da minha licenciatura em Gestão de Empresas pela Universidade Johann Wolfgang von Goethe, em Francoforte, Alemanha, com especialização em Informática Aplicada à Gestão. Durante mais de 10 anos colaborei com várias instituições, principalmente no Volkshochschule Frankfurt, como formadora freelancer […]

Skandinaviske nettkurs eller engelske nettkurs

Skandinaviske eller engelske nettkurs?

Skandinaviske nettkurs i et internasjonalt marked Nordmenn, svensker og dansker vil heller ha nettkurs på engelsk enn på et annet skandinavisk språk. Det er likevel mange av dem som kan tenke seg kurs på et skandinavisk språk. Tilbudet av engelskspråklige kurs på nettet er enormt, internasjonale aktører konkurrerer i økende grad om de skandinaviske kursdeltakerne […]

1500 registrerte brukere på Campus NooA

Registrerte brukere på Campus NooA

1500 registrerte brukere I begynnelsen av april 2016 passerte vi 1500 registrerte brukere på Campus.NooA.no. Det skjedde under et år etter at vi nådde 1000 bruker i mai 2015. Selv om brukerne har oppgitt at de bor i 25 forskjellige land, er det slik at de aller fleste i større eller mindre grad forstår ett […]

Engleske eller nordiske nettkurs

Engelske eller nordiske nettkurs?

Kan du tenke deg å følge nordiske nettkurs på norsk, svensk, dansk og engelsk? Vi inviterer alle som forstår et skandinavisk språk til å dele og svare på vår korte spørreundersøkelsen om nordiske nettkurs. Den 27. juli fordelte 241 respondenter seg slik mellom de 7 primærspråkene: norsk 50, dansk 49, svensk 44, islandsk 72, finsk 2, færøysk 12 og […]

Sine Bundgaard - opera og valutahandel

Opera og valutahandel

Om opera, valutahandel og nettkurs Sine Bundgaard intervjuet av Morten Flate Paulsen Den danske operasolisten Sine Bundgaard ble bruker nummer 974 på Campus NooA som en av de første deltakerne på GCMS Trading diploma – vårt nye nettkurs om internasjonal valutahandel. Tidligere har hun deltatt på et tilsvarende kurs der det var fysisk oppmøte. Oppslag […]

Trading diploma testimonials forex kursus

FOREX kursus

Online FOREX kursus Forex kursus: Interview med Wayne Walker af Morten Flate Paulsen Den 16. marts 2015 modtog jeg denne spændende e-mail med en forespørgsel fra Wayne Walker angående et online forex kursus. Fire uger senere, efter et par Skype møder og hyppige e-mail udvekslinger, har den første studerende indskrevet sig på vores online forex […]

Danmark - København

Møt Campus NooA i København

Campus NooA inviterer til åpent informasjons- og samarbeidsmøte i København   Møt Campus NooA hos Copenhagen School of Entrepreneurship Tid: Mandag 25. august 2014, kl 17-20. Sted: CSE – Copenhagen School of Entrepreneurship http://cse.cbs.dk/ Adresse: Porcelænshaven 26, 2. etasje, 2000 Frederiksberg Program: 17.00 Mottakelse med mingling og enkel servering 17.15 Presentasjon av CSE (Mads Ejstrup […]

My Favourite Campus - NooA nyhedsbrev

NooA Nyhedsbrev på dansk, Desember 2012

NooA Nyhedsbrev I dette nummer av NooA Nyhedsbrev Leder: NooAs aktiviteter i Danmark FLUID – Foreningen for Fleksibel Uddannelse i Danmark Forfatterskole.dk introducerer skrivekurser på norsk og engelsk Første danskere i gang med netlærercertifikat fra NooA Moodle i Danmark Open Educational Resources (OER) i Danmark The Mall Leder: NooAs aktiviteter i Danmark I dette første […]

Forfatterskole

Dansk forfatterskole til Norge

Forfatterskole.dk introducerer norske og engelske skrivekurser på NooA Lars Rudolf Stadil er dansk forfatter med doktorgrad i filosofi. Han er en af grundlæggerne af Forfatterskole.dk og medlem af NooAs Advisory Board. Han fortæller, at Forfatterskole.dk og NooA har underskrevet en samarbejdsaftale om at tilbyde netbaserede skrivekurser på norsk og engelsk. Han tilføjer, at norske og […]

 

Skandinaviske nettkurs eller engelske nettkurs

Skandinaviske eller engelske nettkurs?

Skandinaviske nettkurs i et internasjonalt marked Nordmenn, svensker og dansker vil heller ha nettkurs på engelsk enn på et annet skandinavisk språk. Det er likevel mange av dem som kan tenke seg kurs på et skandinavisk språk. Tilbudet av engelskspråklige kurs på nettet er enormt, internasjonale aktører konkurrerer i økende grad om de skandinaviske kursdeltakerne […]

1500 registrerte brukere på Campus NooA

Registrerte brukere på Campus NooA

1500 registrerte brukere I begynnelsen av april 2016 passerte vi 1500 registrerte brukere på Campus.NooA.no. Det skjedde under et år etter at vi nådde 1000 bruker i mai 2015. Selv om brukerne har oppgitt at de bor i 25 forskjellige land, er det slik at de aller fleste i større eller mindre grad forstår ett […]

Engleske eller nordiske nettkurs

Engelske eller nordiske nettkurs?

Kan du tenke deg å følge nordiske nettkurs på norsk, svensk, dansk og engelsk? Vi inviterer alle som forstår et skandinavisk språk til å dele og svare på vår korte spørreundersøkelsen om nordiske nettkurs. Den 27. juli fordelte 241 respondenter seg slik mellom de 7 primærspråkene: norsk 50, dansk 49, svensk 44, islandsk 72, finsk 2, færøysk 12 og […]

Skrivkurs I på svensk - skrivarskolan

Skrivarskolan

Skrivarskolan består av fem kurser som ingår i vårt samarbete med Forfatterskole.dk Skrivkurs I Skrivkurs 1 består av uppgifter som ska utveckla ditt språk och dina färdigheter i skrivande. Det är den första av fem kurser som ingår i vårt samarbete med Forfatterskole.dk Manuskript Önskar du att få publicera ditt manuskript? Eller har du fått […]

Birgitta Sinder Wilén

Intervju med Birgitta Sinder Wilén om kvalitet i nettstudier

NooAs skandinaviske studentkommisjon Her følger et kort intervju med Birgitta Sinder Wilén fra Sverige som er medlem i NooAs skandinaviske studentkommisjon og arbetar som webbredaktör på Uppsala universitet. Hon ansvarar för de interna nyheterna och delar av den centrala administrativa informationen på universitetets intranät. Birgitta sitter också med i personaltidningens redaktionsråd. Campus NooA har etablert […]

Alastair Creelmaner

Campus Alastair: Et intervju om kvalitet i nettstudier

Kvalitet i nettstudier Alastair Creelman arbeider med nettbasert utdanning ved Linnaeus Universitetet i Sverige. Han er spesielt interessert i sosiale medier og åpne læringsressurser og han er også styremedlem i the European Foundation for Quality in E-learning. Alastair er også medlem av NooAs internasjonale kvalitetsråd  som skal støtte Campus NooA i å sikre, vedlikeholde og […]

Ebba Ossiannilsson

NooA-partner i Sverige

Ebba Ossiannilsson (http://www.ced.lu.se/profile/ebba-ossiannilsson.aspx ) är NooAs partner i Sverige. Funderar du på att erbjuda dina medarbetare på ditt företag online kurser, är jag intresserad av att samarbeta. Kanske att du redan har online kurser som kan göras  tillgängliga för än fler och kanske också även för andra målgrupper. Campus NooA  (Nordic open online Academy) är […]

 

EEA and Norway Grants

Level Up!

Level Up! is a project that develops four online courses language for language teachers. The project partners are Lingua Consulting in Poland and NooA in Norway. The Project is supported by the EEA and Norway Grants funded by Iceland, Liechtenstein and Norway. The Grants have two goals – to contribute to a more equal Europe, […]

My Online Education World

My Online Education World, 1980-2020

So far, a chronicle of 300 personal anecdotes, experiences and reflections on people, events, technology and pedagogy that influenced four decades of my online education work. The narrative is based on my international practice with online education as a pioneer, student, teacher, course designer, system developer, administrator, board member, researcher, professor, author, editor, reviewer, entrepreneur […]

Learning Norwegian

Learning Norwegian online An interview with Ambrein Shabana Ambrein Shabana is a trainee and online course developer at NooA. She has finished her bachelor in Computer Science in her native land of India. She is married, lives in Norway and has two children – one in a Norwegian kindergarden and one in an international school. Why […]

Benefits of Social Clustering

  Regions of the Country will Become Aware of the Benefits of Social Clustering Social clustering is one of the key instruments in Europe, pertaining to social policy modernization and integration. In order to develop the competencies, relevant to public sector and social clustering, in 2015 the project Promotion of Sustainable Development by Strengthening the […]

Streaming education

Streaming education

Streaming Education I am a thinker. Often an ambivalent doubter. An ardent believer in online education – still searching for new terms, like streaming education, to extend my insufficient online education vocabulary. By Morten Flate Paulsen So, what if linear TV is geriatric, linear schools are old fashioned and digital natives prefer streaming TV and […]

Engleske eller nordiske nettkurs

Engelske eller nordiske nettkurs?

Kan du tenke deg å følge nordiske nettkurs på norsk, svensk, dansk og engelsk? Vi inviterer alle som forstår et skandinavisk språk til å dele og svare på vår korte spørreundersøkelsen om nordiske nettkurs. Den 27. juli fordelte 241 respondenter seg slik mellom de 7 primærspråkene: norsk 50, dansk 49, svensk 44, islandsk 72, finsk 2, færøysk 12 og […]

GCMS Trading Diploma and Binary Options Trading Course from Global Capital Market Solutions

Forex online course

Forex online course: Interview with Wayne Walker By Morten Flate Paulsen On March 16, 2015, I received this intriguing e-mail request from Wayne Walker about a forex online course. Four weeks later, after a few Skype meetings and frequent e-mail exchanges, the first student enrolled in our forex online course: GCMS Trading diploma. I think Wayne’s experiences […]

Kristin Manger Lindner - kunst - looking at art

Looking at art through the eyes of an online student

Kristin Manger Lindner about our new online Art School course: I have just completed the course Looking at art through the Eyes of Velazquez and give it my warmest recommendations. A few weeks into the course I already had a basic understanding of Velazquez’s wonderful art as well as the time in which he lived. The 17th century is […]

Art of Velazquez - Looking at art through the work of Velazquez

Looking at art through the work of Velázquez

Online course about the art of Diego Velázquez Diego Velázquez is one of the most renowned European artists and his paintings make a fascinating subject in their own right. He is a seminal figure for the study of both Spanish history and art; as court painter to the King Philip IV he lived at the […]

The Kragerø declaration - Kragerø erklæringen

The Kragerø Open Online Education Declaration

The Kragerø Open Online Education Declaration was conceived and signed by a group of 14 Nordic experts related to the field, attending Campus NooA‘s workshop on online education at the Hasselholmen Island from May 28 to June 1, 2014. Our discussions revealed that online learning and education covers a much broader range of activities, issues […]

Torstein Rekkedal - kvalitet i nettstudier

Quality in online education: an interview with professor Torstein Rekkedal

This interview is also available in Norwegian. Professor Torstein Rekkedal is chairing Campus NooA’s International quality board  which is set up to support NooA in assuring, maintaining and developing the quality of NooA’s total operations. This includes information of courses and programmes, administration of courses and programmes and student services, course contents, teaching and learning […]

Lisa Strømme

Campus Lisa: Creativity in Online Education

Lisa Srømme teaches her creativity course in NooA. It is designed to help people move with ease through creative blocks such as perfectionism, procrastination, overwhelm, self-sabotage and lack of focus. Lisa Strømme is a British writer and creativity coach. She is the only Kaizen-Muse certified creativity coach and Muse Group facilitator in Scandinavia and she […]

Alastair Creelmaner

Campus Alastair: An interview about quality in online education

The interview is also available in Swedish. Alastair Creelman works with net-based learning at Linnaeus University, Kalmar in south-east Sweden with particular interest in social media and open educational resources. He is also a board member of the European Foundation for Quality in E-learning. He is also on NooA’s International quality board  which is set […]

VOX

Welcome Development Grants

March 1st, Campus NooA welcomed NOK 400.000  (about 50.000 Euros) in development grants from Vox – the Norwegian Agency for Lifelong Learning. In the one-year Vox project, Campus NooA will develop a number of online courses and services in collaboration with its Scandinavian content partners. March 1st was also the deadline for three Nordplus applications […]

trends in online education

Five trends in online education

By Morten Flate Paulsen In Reflections after 25 years with online teaching I wrote about some of the long time trends in online education. In such a long perspective, the following five developments are promising, but immature. One important challenge is how learning providers could develop sustainable business models to maintain these services as an […]

Advisory Board Mandate

Advisory Board Mandate

Advisory Board Mandate Which words would you like to highlite in this preliminary version of: Campus NooA’s Advisory Board Mandate? NooA’s mission is to provide quality online education that creates sustainable value, public awareness and footprints to follow. The International Advisory Board should therefore consist of members that have special qualifications to pursue the mission […]

Online education books

Reflections after 25 years with online teaching

During the fall of 1987, I developed and taught my first online course for NKI Nettstudier. As far as I know, it was the very first online distance education course in Europe. To celebrate the 25th aniversary, we have now scanned and uploaded the first English report Torstein Rekkedal and I wrote about our pioneering […]

Holiday card - seasons greetings

Seasons greetings 2012

Seasons greetings to colleagues and friends as we prepare for the holidays 🙂 Dear Colleagues and Friends, We wish you a Happy Holiday and a Fruitful New Year Thank you for all help and support in our first, exciting year when we succeded in establishing: Campus NooA The international Learning Mall for Online Courses Campus.nooa.info […]

Rådgivende organ - advisory board

Advisory Board

The international advisory board consists of experts representing education, environmental issues, art, litterature, public awareness, social awareness, technology and social media. Mandate for the Advisory Board NooA’s mission is to provide quality online education that creates sustainable value, public awareness and footprints to follow. The International Advisory Board should therefore consist of members that have […]

Favourite Campus - NooA News

NooA News, December 2012

In this issue Editorial: NooA’s online education activities in Denmark FLUID – Foreningen for Fleksibel Uddannelse i Danmark Forfatterskole.dk introduces writing courses in English and Norwegian The first Dane enrolled in Certificate in Online Teaching Moodle in Denmark Open Educational Resources (OER) in Denmark The Mall Editorial: NooA’s online education activities in Denmark In this […]

Mission, aims and values

Mission, aims and values

NooA’s mission is to provide quality online education that creates sustainable value, public awareness and footprints to follow. NooA’s aim is to become an international Learning Mall for Online Courses. This means that it works to develop a multilingual learning community which: is an attractive partner for individuals and businesses that develop, translate and sell […]

NooA klosser

About NooA

NooA was named during a pit stop at an Up State New York antique shop. There, among artifacts, antiquities, junk and childhood treasures, suddenly appeared some wooden alphabet blocks that load and clear spelled out the colorful word NooA. Showing the blocks to people from various countries, I realized that they could easily pronounce and […]

Morten Flate Paulsen

NooA – the Nordic open online Academy

NooA was named during a pit stop at an Up State New York antique shop. There, among artifacts, antiquities, junk and childhood treasures, suddenly appeared some wooden alphabet blocks that load and clear spelled out the colorful word NooA. Showing the blocks to people from various countries, I realized that they could easily pronounce and […]

Social Clustering in Public Sector

  What valuable knowledge and skills the experts of public sector gained from the training on social cluster competence development programmes? In 2015 the project Promotion of Sustainable Development by Strengthening the Social Clustering in Public Sector, financed by Norwegian Financial Mechanism 2009-2014, was launched. The aim of the project is to contribute to the […]

Pedro Fernández

Partner en español: Pedro Fernández

Mail: pfmichels@gmail.com LinkedIn Después de más de 20 años de experiencia en la enseñanza del alemán como lengua extranjera a estudiantes españoles y catalanes en el área de Barcelona, empecé a desarrollar un fuerte interés en las posibilidades de Internet en el contexto de la enseñanza y el aprendizaje, especialmente motivado por las posibilidades de […]

Maria João Spilker

Português partner: Maria João Spilker

Mail: MJSpilker@gmail.com LinkedIn A minha carreira profissional começou na década de 90 a quando do término da minha licenciatura em Gestão de Empresas pela Universidade Johann Wolfgang von Goethe, em Francoforte, Alemanha, com especialização em Informática Aplicada à Gestão. Durante mais de 10 anos colaborei com várias instituições, principalmente no Volkshochschule Frankfurt, como formadora freelancer […]

Fransk

La mission de NooA

La mission de NooA est de fournir une éducation de qualité qui crée des valeurs durables, capture l’intérêt public et laisse des traces à suivre. Le but de NooA  est de devenir un Centre d’Apprentissage international pour des cours en ligne. Cela veut dire que nous travaillons au développement d’une communauté d’apprentissage multilinguistique qui : […]